reede, 20. detsember 2019

Vahetusõpilase võlu või valu? Lilith Holweg


Meie kooli lisandus uuel õppeaastal, mitmeid uusi õpilasi, nendest 2 on vahetusõpilased välismaalt ja mõlemad tulid meile 10. klassi. Meil tekkis huvi uurida ühe vahetusõpilase käest veidike tema vahetusaasta kohta. Seega vestlesime Saksamaalt tulnud õpilase Lilith Holwegiga, kes oli rõõmsasti nõus vastama meie paarile küsimusele ja rääkima meiega sellest, kuidas teda meie koolis vastu võeti ning, mis on meie ja tema Saksamaa kooli peamised erinevused, kuidas talle siin meeldib lisaks uurisime ka veidike tema koolivälist elu. 


Kust Sa pärit oled?
Olen pärit Saksamaalt Hamburgist.


Miks otsustasid minna vahetusõpilaseks ja, miks just Eesti?
Ma ei tahtnud minna riiki, kus pean rääkima inglise keelt, sest seda ma juba oskan. Ma otsisin uut väljakutset. Ma ei oska öelda, miks täpselt Eesti, aga see kõlas huvitavalt ja kuni praeguseni arvan, et see oli hea otsus.


Millised on Sinu kodumaa kooli ja meie kooli peamised erinevused?
Minu praegune koolimaja on väga uus. Meil toimub enamus õppetunde klassiruumis ja Eesti õpetamine on väga kaasahaarav. Saksamaa koolis moodustab  60%-70% hindest see kui sageli me tunnis osaleme. Meil Saksamaal ei ole Stuudiumi ega E-kooli, pealegi Eesti koolides on rohkem traditsioone.


Mida Sa arvad oma vahetusperest?
Ma tunnen ennast väga hästi oma vahetusperes. See on juba nagu mu teine kodu ja nad aitavad mind alati, kui abi vajan. Alguses oli väga ebatavaline, sest mu Saksa pere on väga erinev, aga nii ma õpin kõige rohkem teisi kultuure. Pean ka tuba jagama oma õega, kuid sellega harjusin kiirelt.


Mis Sulle meie kooli juures meeldib?
Teie kool näeb hea välja ja selle kogukond on väga hea. Mulle meeldib ka tasuta toit, Saksa koolis pidin selle eest maksma iga kord 3.50€ ja see oli halvem, kui siin. Väga paljud õpetajad ja õpilased aitavad mind, näiteks kui ma millestki aru ei saa. Vahel on mul tunnis igav, aga see ei ole kooli süü. 


Kuidas Sind klassikaaslased vastu võtsid?
Nad tervitavad mind alati ja tõlgivad mulle alati kui küsin midagi. Aga kuna klass on uusi, siis on palju muutusi alguses. Näiteks ei saa ma alati aru, kes on kelle sõber.


Mida tundsid esimesel koolipäeval?
Ma olin väga segaduses ja kartsin. Nägin, et peaaegu kõikidel oli juba sõpru. Ma ei saanud aru, mida pidin tegema või kuhu minema.


Kuidas oled rahul koolitoiduga?
See on parem kui Saksamaa koolis ja tasuta, ma arvan, et see on väga hea.


Kas külastaksid veel tulevikus Eestit?
Ja, aga ma ei tea, kas ma tahaksin siin elada. Tahan tagasi tulla vaheajal ja kuna ma jäin Laulupeost ilma, tahan tulla tagasi ka 2024. aastal. Saksamaa ei ole nii kaugel, saan tulla siia väga lihtsalt. 


Kas Sa igatsed oma perekonda?
Jah, muidugi igatsen, aga mitte nii palju ega tihti. Praegu mul läheb väga hästi, lisaks varsti on jõulud.


Kuidas veedad oma koolivälist aega?
Ma hakkasin mängima sulgpalli ja nädalavahetuse veedan oma pere või sõpradega. Vahel ma vajan aega, sest vahetusaasta on väga väsitav. Esimene kuu olin väsinud iga päev kui koolist tulin. Nüüd on see kõik parem, kuid siiski ma pean tundma end hästi, et ma kurnatusest haigeks ei jääks.


Kas oled kahetsenud oma valikut tulla Eestisse?
Ma ei kahetse seda. Ma juba plaanin minna pärast kooli teise riiki,  nagu näiteks Aafrika, Aasia või Lõuna-Ameerika. Vahetusaasta annab mulle nii palju uusi kogemusi ja perspektiive. Ma ei suuda ette kujutada, kui ma ei oleks osa võtnud vahetusaastast, ma oleksin nii paljudest võimalustest ilma jäänud. 


Mida arvad Eesti koolisüsteemist ja, mis on peamised erinevused Sinu Saksamaa kooliga?
Ma arvan, et Eesti koolisüsteem on õiglasem. Saksamaal iga maakond korraldab oma koolisüsteemi ning vahel on see liiga kerge või liiga raske. Kui sul ei ole vanemaid, kes sind aitavad, on sul koolis väga raske hea õpilane olla ja hästi õppida. Mulle meeldib Saksamaa koolis, et me räägime hästi palju. Näiteks märkasin, et ma olen harjunud palju rohkem ettekandeid tegema ja isegi kui paljud õpilased oskavad väga hästi inglise keelt, siis sageli ei julge nad seda kasutada.


Mis on 3 veidrat asja Eesti juures võrreldes Saksamaaga?
Kõigi tänavate ääres ei ole tänavavalgusteid  ja kui ma õhtuti koju kõnnin, siis ma pean vaatama, et ma autoteele ei jääks. Te tõlgite kõiki asju, näiteks filmi nimed ja laulud. Aga kõige veidram on see,et mitte keegi ei kasuta bussis stopp nuppu, kuidas vanad inimesed peaksid bussilt maha saama.


 Emily Kio ja Lisett Maidre

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar